2237-TÜBİTAK: Din Eğitimi Sürecinde Geleceğin Mesleklerine Yönelik Farkındalık Eğitimi

Güncel tarih bilgisi yayınlanacaktır.
Bu etkinliğinin temel amacı, 4-8. Sınıf kademelerinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı çerçevesinde geleceğin mesleklerine yönelik becerilerin tanıtımına katkıda bulunmak, bilimsel yönden gelişimlerine destek olmak, geleceğin meslek ve iş kolları için nitelikli insanın yetişmesi yolunda kazanımlar sağlamak, yenilikçi beceri eğitimine yönelik farkındalık oluşturmaktır.Katılımcı Seçim Kriterleri
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Olma Şartı:Etkinliğe katılmak için öncelikli Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında herhangi bir okulda 4-8. Sınıf kademesinde öğretmen statüsünde olmak gerekmektedir.
Alan Bilgisi: Katılımcıların din eğitimi, eğitim teknolojileri, geleceğin meslekleri, beceri eğitimi, dijital çağda öğretmenlik gibi konulara ilgi duymaları ve bu alanda kişisel gelişimi hedeflemeleri beklenmektedir.Başvuru Formu ve Niyet Mektubu:
Katılımcıların etkinliğe katılım motivasyonlarını, ilgilerini ve geleceğe dair hedeflerini içeren bir niyet mektubu sunmaları istenmektedir. Mektupta, katılımcıların fayda sağlamayı planladığı ve bu eğitimin kariyerine nasıl katkı sağlayacağına dair düşüncelerini açıkça belirtmeleri gerekmektedir.
Daha Önce TÜBİTAK Destekli Bir Programa Katılmamış Olma:Başvuru sahiplerinin daha önce, TÜBİTAK 2229 veya 2237-A kapsamında daha önce desteklenen bir etkinliğe katılmamış olmaları gerekmektedir.
ARBİS Kayıt Zorunluluğu:Tüm katılımcıların TÜBİTAK destek programları kapsamında, ARBİS (Araştırmacı Bilgi Sistemi) sistemine kayıtlı olmaları ve iletişim bilgilerinin eksiksiz ve güncel olması gerekmektedir.
Dengeli Katılım:Katılımcı seçiminde farklı illerden ve yaş aralığından öğretmenlerin dengeli şekilde yer alması sağlanacaktır.
Öncelikli Katılımcı Grupları:Aşağıda yer alan kriterleri karşılayan katılımcılar seçim sürecinde öncelikli olarak ele alınacaktır:
Din Eğitimi sürecinde çağın becerilere uyum sağlamak isteyen öğretmen adayları,
Dijital okuryazarlık, medya okuryazarlığı, yapay zekâ ve robotik gibi ahlaki sorumluluk temelli projelerde yer almak isteyenler,
Toplumsal dönüşüm, değerler eğitimi ve teknoloji, dijital dünya ve etik konularına özel ilgi duyanlar.